Change Manager

Change Management Specialist

Change happens at the individual level

“Change is often a complex and difficult process, and – what’s more – it is inevitable”

Change Management

Mijn passie ligt op het grensgebied van nieuwe technologie, data en business. Ik vind het fascinerend hoe nieuwe technologie en de toepassing daarvan de bestaande wereld continu blijft veranderen. Mijn drijfveer is het veranderen van organisaties en het verbeteren van resultaten door het integreren van technologie, data, processen en change management in de business.

Op interim basis help ik organisaties met het succesvol definiëren en implementeren van hun changemanagement & communicatie strategie, Digital Transformatie en Operational Excellence.

Gedragsverandering is moeilijk! Er is altijd veel weerstand tegen verandering. “Het gaat toch goed zo”, “We hebben dit al eens geprobeerd”, “Het is onmogelijk”. Een van de belangrijkste lessen die ik heb geleerd tijdens de vele change programma’s, is dat het doel van de verandering het belangrijkste is en dat communicatie essentieel is bij elke organisational change.

Naast het werken met alle gangbare change managementprocessen, heb ik een sterke achtergrond in de psychologie achter change management en vooral in het werken met de metafoor van “The Elephant and the Rider”. We moeten een duidelijk inzicht hebben in de menselijke kant van verandermanagement.

Samenvatting van mijn expertise als Change Management Specialist

  • Operational Excellence
    • Strategie definitie en uitvoering
  • Procesmanagement
    • Kaizen
    • Lean
    • Six Sigma (DMAIC)
    • Agile
  • Organisational change
  • Change managementmodellen
    • ADKAR
    • Lewin’s change management model
    • McKinsey’s 7-S model
    • Kotter’s theory
    • Kubler-Ross’ change curve
    • Elephant & The Rider
  • Ownership van het hele change management & communicatieproces (change life cyle)
  • Uitvoeren van een situatieanalyse – “Brutal truth”
  • Uitvoeren van een change impact & risico analyse
  • Beoordelen van de gereedheid van de organisatie voor het changemanagementprogramma
  • Het definiëren van de “exit & embedment criteria” voor het changemanagementprogramma
  • Het creëren van een change projectplan
  • Het creëren van een change communicatieplan
  • Verantwoordelijkheden als PMO (Program Management Office) inclusief coördinatie, planning en statustracking
  • Het samenstellen en het ondersteunen en coachen van lokale changeteams
  • Het ontwerpen en leveren van trainingsprogramma’s

Er zijn geen geschreven regels voor change management, want de motivatie en bereidheid van de organisatie voor verandering verandert waar je bij staat. Vandaar dat het verstandig is om eens wat vaker “buiten de lijntjes te kleuren” om je change management doelstellingen te bereiken.

Heeft jouw organisatie ook wat meer behoefte aan verandering, (digitale) groei en efficiëntie neem dan contact op via marcel@rocknchange.nl

  • Bedrijf:

    Rocknchange

  • Change Manager:

    Marcel Chaudron

  • SHARE: